Monday 17 October 2011

SYUKUR ALHAMDULILLAH..

Alhamdulillah.. Syukur atas nikmat yg Allah pinjamkan. Ternyata apa yg berlaku ni ada banyak hikmahnya. Kita sbg manusia tidak boleh berputus asa. Kekecewaan mmg memeritkan namun tanpa kecewa kita tak akan merasa nikmat bahagia. Disaat diri dizalimi, berjuta doa yg meredhai..dan saya yakin bahawa Allah menguji krn menyayangi. Semakin lama aku mendekatiMu Ya Allah..semakin itu aku MENCINTAIMU.. 
Ada sesuatu yg timbul pada hati ketika ini..sesuatu yg sukar utk d'ucapkan dgn kata2.. Yang pasti Engkau Maha Mengetahui apa yg aku maksudkan Ya Allah.. I Love U.. Yes, I Do!!
Jadikanlah aku sebaik2 wanita.. Takdir Allah adalah pasti.. Allah sentiasa mberi ruang dan peluang.. InsyaALLAH ada yg terbaik utk ku.. UJIAN yg dtg adalah misteri yg sukar kita ungkapkan.. Yg perlu kita lakukan ialah menempuhnya.. Aku telah melakukan yg terbaik untuknya.. Andai ini adalah harga untuk mencapai KEREDHAANMU.. Aku pasrah Ya Allah..

Allah swt befirman : "Boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu; Allah mengetahui, sedang kamu tidak mengetahui. " (Al-Baqarah : 216)

Nasihat sy pada wanita yg terluka dan dilukai terus memperjuangkan cinta kpd Nya.. Hidup ini bukan di dunia shj..Akhiratlah yg kekal abadi..Jgn jadikan diri kita seindah perhiasan di dunia semata2..kerana bukankah menjadi Bidadari Syurga itu lebih indah??? Subahanallah...

 

Cintailah apa yang kamu cintai sekadarnya saja, boleh jadi apa yang kamu cintai itu menjadi sesuatu yang paling kamu benci pada suatu hari nanti. Bencilah Sesuatu yang yang kamu benci sekadarnya saja, boleh jadi ia akan menjadi sesuatu yang paling kamu sukai pada suatu hari nanti.”
(HR. Tirmidzi)



2 comments:

Tea said...

Yang palng sukar ialah mengawal rasa cinta... Sukaruntuk menyatakan seadanya cinta.. Kerana fitrah manusia itu sgt lemah... Moga ada kekuatan yg begitu..


Kalau boleh, tukarkan setting pada comment.. Guna pop up wondow dan disable verification.. Kerana mungkin ramai yg komen tapi tak sedar belum berified.. Dan tidak terhantar pada kamu..

Myez.. said...

Syukran..hehe..baru bjinak2 dunia blog..Tq tq