Monday 31 October 2011

1.1.11

Hari ini aku kehairanan..
Ingin m'jadi maharaja lawak..
Namun jenakanya tidak ada...
Ingin Ketawa terbahak-bahak..
Namun Tawanya hanya sampai ke anak tekak..

1.11.11 akhirnya dikau tiba jua..
Teresak-esak aku ketika ini..
Nyata panggilan pd 11.11am.. begitu menyakitkan..
" Maaf.. Andai bisa aku memilih.. akan ku pilih dirimu sayang"
"Sampai ketika ini..aku masih t'gamam.. knp tpaksa m'hukum awak begini kejam"
"Tidak ada yg dpt mgantikan awak.. sekalipun dia.."
"Cinta saya pd awak.. sampai ketika ini..masih tidak b'ubah walaupun secubit"
"Saya tidak kuat utk khilangan awak.. Demi Allah!!"
" Saya tidak layak utk awak.. Saya bgitu teruja m'persiakan awak..dan sampai ketika ini..saya tduduk rebah..menangis menderita krn tpaksa melepaskan awak.. Cinta saya.."
" Ini bukan soal pilihan.. tp keputusan yg paling menyeksakan.."
" Saya sedar.. saya pasti akan cari awak kembali.. kerna itulah saya.. sjauh mana kita tpisah.. akhirnya sy tetap kembali kpd awak.."
" Hati sy tidak redha kehilangan awak.. Sumpah Lillah!! Bahkan mbayangkan awak dgn org lain pun saya ckup tseksa.. Mbayangkan saya bkahwin dgn dia jg amat menyeksakan.. krn sy mahukan awak!! sungguh!"
"Allah bgitu menyayangi awak.. Sampai ketika ini saya malu pd awak.. "
"Awak tak bersalah.. Kami yg b'salah.. Andai ini adalah takdir.. saya harus hadapi walaupun pahit".

Aku tersedu tatkala mdengarnya..
Aku jg inginkan dia Ya Allah..
Bagaimana mungkin aku melupakan dia.. cinta pertamaku..
Walau pahit namun tpaksa kutelan jua..
Pedih dan sakit namun ku gagahi juga..
" Awak.. Klu dgn menunaikan hajat itu bisa mbahagiakan saya.. saya akan usaha utk redha.."
"Awak.. Klu mhukum sya adalah jaminan kbahagiaan awak.. saya rela walau tpaksa.."

Dia t'esak..
" sayang.. Maaf.. tidak ada yg dpt saya ucapkan selain..Maafkan saya"

Juraian airmata membasahi pipi..
"Awak.. Allah menguji pd hambaNya yg mampu.."
"Awak.. Tabahlah mhadapi ujian ini.."
"Awak.. takdir Allah adalah misteri.. kita sbg hambaNya hanya perlu mcari.."

Dia..
" Ya Allah... Saya cintakan awak... Namun saat ini, sgguh saya tidak terdaya memilih awk dan tinggalkan dia.."
"Semoga awak terus kekal spt ini.. dan saya perlu mcari ruang mcapai RedhaNya.."

Aku menangis..Menangis!!!
" Awak...  Allah sentiasa di sisi kita.. Sayang pd hambaNya ada pelbagai cara.."

Talian t'putus pd 1.11pm..

( SubhanaALLAH.. betapa besarnya kuasa ALLAH kan.. meskipun sekadar kebetulan.. Namun, semua yg berlaku itu adalah IzinNya kan??)
1.1.11
11.11
1.11
* Masih save call received
*end call save dlm hati..

Mood: Sangat2 sedih melihat diari pkahwinanku..

4 comments:

Tea said...

Tea pernah lalui itu..
Tika ada..
Tika tiada..
Tika diingini lagi..
Ketika telahpun dimiliki yang lain...
Allah maha tahu..

Zul fattah said...

itu namanya takdir.. trimalah segala ketentuan Allah ni..

Myez.. said...

Ya.. Sy cuba utk menerimanya..

farra fajima said...

be strong.
u will meet ur jodoh soon.
kuatkan semangat,banyakkan berdoa,
dan jangan sesekali berputus asa dgn rahmat Allah.
u never walk alone,dear. :')